-
-
Fabryka muchołapek
Obatracia rogów i rantów okładek.
"Pisarz dostaje propozycję zrelacjonowania utajnionego procesu."
-
-
-
Festung Breslau
Obtarcia, zarysowania okładek.
,,To opowieść o upadku III Rzeszy, wojennym zdziczeniu, rozprężeniu obyczajów…To taniec śmierci w gnijącym Breslau."
-
Festung Breslau
Obtarcia, zarysowania, zadarcia okładek, zaplamiona dolna część okładki tylnej i grzbietu.
,,To mistrzowsko skonstruowany kryminał, czerpiący z najlepszych tradycji gatunku, niebanalny i zaskakujący. Krajewski z niezwykłą dokładnością kreśli obraz dawnego Wrocławia. "
-
Finimondo
Oprawa twarda.
Druga powieść Piotra Siemiona podobnie jak Niskie Łąki wierna jest — swoiście pojmowanej — realności. Tytułowe finimondo to zagęszczony czas, który każe Karolinie, czterdziestolatce ze świata żurnali, odejść od Aureliusza i poznać Tadeusza, dwudziestoletniemu Tadeuszowi przybyć z bezrobotnej prowincji do stolicy, przeżywającemu kryzys Aureliuszowi wplątać się w skandal z czołówek gazet, a Zosi odcisnąć piętno w pamięci pozostałej trójki.Historia czworga bohaterów opowiedziana jest z perspektywy anioła stróżującego ich losom podczas trzech zimowych dni 2001 roku; rozgrywa się na warszawskich ulicach, w autobusach, w metrze, w samolotach, w chmurach smogu i mgły, a także w nocnym Lesie Kabackim na południowych krańcach miasta.
-
-
-
-
-
-
-
Gazprom. Rosyjska broń.
Niewielkie ślady użytkowania.
,,Dwaj rosyjscy dziennikarze przeprowadzili wnikliwe śledztwo. Rezultaty? Zostały opisane w książce.''
-
Generation „P”
Obtarcia, zarysowania okładek.
,,Autor opowiada o rosyjskich latach 90. które upłynęły pod znakiem braku tożsamości narodowej i szalejącego kapitalizmu. Wawrilen, główny bohater, staje się specem od reklamy pnącym się po kapitalistycznej drabinie. To wszystko na tle porachunków mafijnych i substancji psychoaktywnych.''
-
-
-
Gnój
Obtarcia, zarysowania, zadarcia okładek, przykurzenia.
,,Na przykładzie historii tradycyjnej śląskiej rodziny autor pokazuje konfrontację dwóch Ślązaków. To walka dwóch żywiołów, której przygląda się dziecko…"
-
Goła pionierka
Okładka miękka.
Prawie dwadzieścia lat, aż do roku 2001, musiał czekać rosyjski pisarz Michaił Kononow, zanim ukazała się jego szyderczo-oniryczna powieść. Ta literacka dekonstrukcja jednego z najtrwalszych radzieckich mitów blokady Leningradu wywołała w Rosji oburzenie. Wzorem wielu poprzedników-prześmiewców, autor obnaża absurdy znienawidzonego systemu, pozwalając, by skompromitował się sam, z jedną, zasadniczą różnicą okrutną sowiecką machinę wojenną poznajemy za pośrednictwem nader świadomej politycznie Muchy, tytułowej gołej pionierki . Ta czternastoletnia sierota, żarliwie pragnąca wziąć udział w ostatecznym zwycięstwie, za dnia obsługuje karabin maszynowy, w nocy zaś pełni równie pożyteczną służbę na żołnierskiej pryczy, znosząc ekscesy spragnionych miłości towarzyszy broni. Jej nocni goście na ogół giną za dnia z rąk wroga lub własnych dowódców, Mucha jednak z nieodmienną pogodą we wszystkim upatruje konieczność dziejową nie ma bowiem takiej rzezi, okrucieństwa ani głupoty, której nie umiałaby wyjaśnić ku swej ideologicznej satysfakcji. Posługuje się przy tym groteskowym i dosadnym językiem propagitek lub ludowych pogoworek, tak ukochanych przez towarzysza Stalina.Uwolniona wreszcie od macanek Mucha śni. Jej sny bywają strategiczne, straszliwe lub po ludzku zwyczajne, bywają też zgodne z rzeczywistością, lecz te dziewczyna odrzuca jej własny umysł staje się wówczas wrogiem klasowym.Dosadna, a jednocześnie poetycka fantasmagoria Kononowa, snuta ustami bohaterki, uwięzionej między koszmarem dnia i omamem nocy, jest wstrząsającym oskarżeniem dysponentów mięsa armatniego, ale przede wszystkim hołdem dla wszystkich bezsensownie poległych i zamordowanych ofiar Wielkiej Wojny Ojczyźnianej.
-