-
Ruski miesiąc
Oprawa twarda, rogi zagięte.
Co to za piękny kraj, w którym przysmakiem jest grillowane mięso z dzika, na trawnikach wydeptuje się ścieżki, a najważniejsze zabytki wciąż nie zostały odkupione od potomków rodziny carskiej? Tym krajem jest demokratyczna i wolna Polska początku XXI wieku widziana oczyma Rosjanina Piotra Smirnoffa. Piotr, podobnie jak jego rodak Maksym, mieszka w polskiej stolicy. Obaj pochodzą z Moskwy i są rozwodnikami. Obaj zakochali się w Polkach i… narobili sobie kłopotów. Poślubienie Polki – nawet jeśli narzeczona nie protestuje – wcale bowiem nie jest proste. Zwłaszcza jeśli ślub ma się odbyć w katolickim kościele. Czy Rosjanie w Warszawie dopną swego? I czy Piotr Smirnoff, tęskniący za Rosją , moskiewskimi czekoladkami i suszoną rybą, pokocha także Polskę? -
-
-
Rzeczy nienasycone
Niewielkie ślady użytkowania.
,,Powieść o dojrzewaniu chłopca w ostatnich przedwojennych miesiącach 1939 roku i w pierwszych latach wojny, kiedy to wraz z matką i bratem zostaje zesłany do Kazachstanu…"
-
Rzeczy nienasycone
Obtarcia, zarysowania okładek.
,,Powieść o dojrzewaniu chłopca w ostatnich przedwojennych miesiącach 1939 roku i w pierwszych latach wojny, kiedy to wraz z matką i bratem zostaje zesłany do Kazachstanu…"
-
Scenariusz Ocalenia: wspomnienia Józefa Skakuna spisane przez jego syna
Niewielkie ślady użytkowania.
-
-
Schiza
Okładka miękka, przykurzenia.
W samym centrum Szczecina stoi blok mieszkalny, zbudowany na gruzach dawnego cmentarza. Paulina Grych na murze tego bloku notuje historie jego mieszkańców, tworząc swoistą antropologię niedoskonałości.
Diana ma trzydzieści lat, chorobę psychiczną i Niemca, który ją utrzymuje. Przyjaciółka Diany, zdewociała Beata, wieczna dziewica, może się z kolei pochwalić rentą i rozpoznaną schizofrenią. Rudy Karol to niespełniony literat, Marek – były żołnierz otoczony przez kobiety – ucieka od kochającej babci i toksycznej ciotki w męski świat wojny. Bohaterowie Pauliny Grych mogą wpisać sobie do CV nieudane dzieciństwo, walkę z własnym i cudzym alkoholizmem i (często samobójczą) śmierć bliskich. Każde z nich zagubione, skrzywdzone i raniące innych. Wariaci. A może po prostu bardziej wrażliwi i pragnący miłości?
Świat Diany, Beaty, Karola i Marka to dokładne zaprzeczenie świata telenowel, które chcą nam wyznaczać granice normalności. Autorka Schizy wydobywa z cienia „”dziwnych” i samotnych, opowiada nam o ich przyjaźniach, miłościach i dramatach. Pokazuje, jak po raz kolejny próbują zacząć wszystko od nowa. -
Schiza
Okładka miękka, rogi lekko zagięte, przykurzenia.
W samym centrum Szczecina stoi blok mieszkalny, zbudowany na gruzach dawnego cmentarza. Paulina Grych na murze tego bloku notuje historie jego mieszkańców, tworząc swoistą antropologię niedoskonałości.
Diana ma trzydzieści lat, chorobę psychiczną i Niemca, który ją utrzymuje. Przyjaciółka Diany, zdewociała Beata, wieczna dziewica, może się z kolei pochwalić rentą i rozpoznaną schizofrenią. Rudy Karol to niespełniony literat, Marek – były żołnierz otoczony przez kobiety – ucieka od kochającej babci i toksycznej ciotki w męski świat wojny. Bohaterowie Pauliny Grych mogą wpisać sobie do CV nieudane dzieciństwo, walkę z własnym i cudzym alkoholizmem i (często samobójczą) śmierć bliskich. Każde z nich zagubione, skrzywdzone i raniące innych. Wariaci. A może po prostu bardziej wrażliwi i pragnący miłości?
Świat Diany, Beaty, Karola i Marka to dokładne zaprzeczenie świata telenowel, które chcą nam wyznaczać granice normalności. Autorka Schizy wydobywa z cienia „”dziwnych” i samotnych, opowiada nam o ich przyjaźniach, miłościach i dramatach. Pokazuje, jak po raz kolejny próbują zacząć wszystko od nowa. -
Schwedenkrauter
Niewielkie ślady użytkowania.
"Koniec ubiegłego wieku. Emigrant z Trzeciego Świata, uchodźca znikad o ciemnej karnacji, przedostaje się do Szwecji.."
-
Seans
Obtarcia, zarysowania, zadarcia okładek, przykurzenia.
,,Studium wieloletniej, obsesyjnej miłości mężczyzny do kobiety, dramat dziewczyny, której uroda i sex appeal stały się przyczynami autodestrukcji, a przy tym barwny obraz pokolenia urodzonego w późnych latach pięćdziesiątych."
-
Seans
Zarysowania, zadarcia okładek, przykurzenia, lekko przekrzywiony blok.
,,Studium wieloletniej, obsesyjnej miłości mężczyzny do kobiety, dramat dziewczyny, której uroda i sex appel stały się przyczynami psychicznej autodestrukcji, a przy tym barwny obraz pokolenia urodzonego w późnych latach pięcdziesiątych."
-
-
-
Sekretne życie samotnej lalki. W poszukiwaniu Dare Wright
Oprawa miękka ze skrzyełkami, przykurzenia, przybrudzenie okładki
-
Seks i inne przykrości
Pełna trafnych obserwacji opowieść z życia współczesnego nastolatka.
-
-
Seks i śmierć
Obtarcia, zarysowania okładek, przykurzenia.
,,Rodzimy się, rozmnażamy, by niezupełnie umrzeć. Umieramy, by inni mogli się rozmnażać. Ten dramat życia w trzech aktach autor, biolog moralista, opowiada nam w uporządkowany sposób, nie kryjąc emocji. Jednocześnie kreśli on przed nami oryginalny obraz zachowań płciowych i rytuałów miłosnych, stosowanych przez poszczególne gatunki."
-
-
Sennik polsko-żydowski
Oprawa twarda
Groteskowe i tragiczne wspomnienia z przeszłości, zderzenie nowoczesności i tradycji, świata laickiej Ameryki i ortodoksji żydowskiej, życia prywatnego z publicznym, przekraczanie kolejnych życiowych progów – dygresyjna proza Mariana Marzyńskiego, wybitnego filmowca i twórcy telewizyjnego, od lat mieszkającego w USA, to świadectwo zarówno wyjątkowego zmysłu obserwacji, jak i rzadkiej autoironii, niezwykłej, ocalającej mocy humoru.
Wspomnienia okupacyjnego dzieciństwa, pracy w polskiej, a potem duńskiej telewizji, życia emigracyjnego: wykładowcy i twórcy filmów dokumentalnych, stają się dla autora okazją do refleksji nad własną polsko-żydowsko-amerykańską tożsamością, ale także ogólnie nad problemem tożsamości i pamięci, obcości i zakorzenienia. Za sprawą dystansu do własnego losu pamięć tragicznej historii przestaje być niebezpieczna, staje się inspiracją do tworzenia alternatywnych scenariuszy własnego życia, prywatnych mitów, sennych zmyśleń. Intymny dziennik niepostrzeżenie przechodzi w reportaż z otaczającego świata, doświadczenia dnia zamieniają się w sny, układając się w kalejdoskop nienakręconych etiud filmowych, w których zaciera się granica między rzeczywistością a fikcją.