-
Front wschodni a powstanie warszawskie.
Zadarcia i zagniecenia okładek i rogów. Okładka miękka. Wyraźne ślady użytkowania.
-
-
Gdzie byłeś Adamie?
Zadarcia i zagniecenia okładek i rogów.
"Cały dorobek literacki Bolla to zmagania ze zmieniającym się światem, podejmowane przez moralistę, który w żadnej sytuacji nie traci z oczu jednostki ludzkiej, owego przywołanego na pocztąku Adama."
-
Gehenna, czyli dzieje nieszczęśliwej miłości
Okładka miękka, rogi lekko zagięte, przykurzenia.
-
-
Generał Józef Haller – zarys biografii politycznej
Okładka miękka powycierana, rogi lekko zagięte.
-
-
-
-
Góra Killdeer
Obtarcia, zarysowania, zadarcia, zagniecenia okładek, rogów, przykurzenia.
,,Powieść o latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku- końca wojny secesyjnej i początku krwawych walk z Indianami – ale również sensacyjną, zagadkową i nie pozbawioną humoru i ironii powieścią dla młodzieży i dorosłych."
-
-
-
-
-
-
Hemingway reporter
Oprawa twarda w materiale z obwolutą. Obwoluta odbarwiona (wyblakła), rogi lekko zagięte.
Nota wydawcy:
Książka braci Machalów jest plonem reporterskiej podróży po Europie śladami Hemingwaya. Poza informacjami biograficznymi znajduje się tu mnóstwo ciekawostek i mało znanych faktów z życia amerykańskiego pisarza, które znalazły odbicie w jego twórczości. Autorzy odwiedzili miejsca, w których Hemingway wielokrotnie przebywał prywatnie oraz jako korespondent prasy amerykańskiej i kanadyjskiej, rozmawiali z ludźmi, którzy go znali i pamiętali, szukali pamiątek po pisarzu. Zafascynowała ich najbardziej reporterska działalność Hemingwaya w Europie.Nowy, zebrany przez D. i J. Machalów materiał faktograficzny, bogato ilustrowany fotografiami, stał się podstawą tej niezwykle interesującej pozycji.
-
-
-
Herbiarz Polski tom X
Obtarcia okładek, przykurzenia.
,,Przedruk dzieła wydanego przez Jana Nep. Bobrowicza w Lipsku nakładem i drukiem Breitkopfa i Haertla 1839-1846."
-
Hipnoza
Okładka miękka powycierana, przybrudzenia na górnym brzegu kartek.
„W tej książce pisarka przekracza granice własnej intymności. Mówi wprost o sprawach, o których pisała tylko szyfrem. Jest przemieniona, jest kimś innym. Czas narracji odmierzany jest wstecz. Dziesięć lat musiało upłynąć, a może całe życie, aby bohaterka Sublokatorki zechciała darować nam klucz do siebie.
Wydawało się, że proza Hanny Krall nie może być już bardziej lapidarna. Rytm jej książek zbudowany jest z krótkich zdań i powtarzających się słów. Nowa książka zbudowana jest z powietrza. Ale powietrze, którym oddychają jej bohaterowie, jest ciężkie od znaczeń, od niespełnienia, od niejasnych historii. Oddech przestaje być więc rytmiczny. Bywa niespokojny, urywany, ciężki jak westchnienie.”