-
-
Warszawa. Wie es war. Originalkarten der Hauptstadt vor 1939 und aus 1945
Dwa plany Warszawy z 1935 i 1945 roku.
Niewielkie ślady użytkowania. Okładka twarda.
-
Warszawa. Wybór publikacji. (2 tomy)
Zaledwie kilka prac z rozległego dorobku F. M. Sobieszczańskiego ukazało się osobno (m.in. w 1948 r. „”Rys historyczno-statystyczny m. Warszawy””), olbrzymia ich większość, rozproszona po encyklopediach, czasopismach i kalendarzach warszawskich, trudno jest dziś dostępna. Postulat opublikowania tej spuścizny ze względu na jej źródłowy charakter wysuwali już tacy varsavianiści, jak Wł. Korotyński i W. Gomulicki.
Sześćdziesiąt szkiców, artykułów i rozpraw zamieszczonych w niniejszym wydaniu stanowią najcenniejsze pozycje dotyczące Warszawy. Tematycznie odnoszą się one zarówno do historii poszczególnych zabytków, ulic, placów, jak też do dziejów powstania miasta, jego władz, urządzeń i organizacji miejskich oraz historii drukarstwa i czasopiśmiennictwa warszawskiego.
Zadarcia i zagniecenia obwoluty, Niewielkie obtarcia rantów okładek i rogów. Okładka twarda w płótnie + obwoluta.
-
-
Warszawiacy
Album ze zdjęciami odbudowującej się Warszawy. Zdjęcia przedstawiają przypadkowych ludzi w zwykłych sytuacjach w trudnym powojennym okresie i w późniejszych latach.
Obtarcia rantów okładek i rogów. Okładka twarda w płótnie. Typowe przykurzenia.
-
-
-
Warszawiacy jak leci, czyli wszystko co chcielibyście wiedzieć o Warszawie, ale boicie się zapytać
Oprawa miękka, lekkie przytarcia i przykurzenia.
-
Warszawianka
Okładka miękka pożółkła i uszkodzona, rogi lekko zagięte, przykurzenia.
Warszawianka zawiera komentarz powstania listopadowego. Wyspiański nawiązał do pieśni Kazimierza Delavigne Warszawianka. Motywy tej pieśni, a zwłaszcza powtarzające się słowa: Oto dziś dzień krwi i chwały […] dziś twój triumf albo zgon odgrywają ważną rolę w dramacie, pogłębiają nastrój niewiary będącej udziałem zgromadzonych generałów i arystokratycznych przywódców powstania, rozprawiających o tajemniczym „”losie”” o niepoznawalnych siłach, które rządzą człowiekiem i historią.
Rzecz dzieje się w dniu bitwy o Olszynkę Grochowską 25 lutego 1831 r. w sztabie gen. Józefa Chłopickiego, stacjonującego w Dworku Grochowskim.
Osobami dramatu są generałowie Powstania Listopadowego: Józef Chłopicki, Jan Skrzynecki, oficerowie sztabowi oraz dwie dziewczyny: Anna i Maria, których narzeczeni biorą udział w boju o Olszynkę Grochowską.
Nagle wchodzi Wiarus, zabłocony, schlapany śniegiem. Nie wypowiada ani słowa, ale jest symbolem. Przynosi wieść o klęsce, ale i o śmierci w bitwie narzeczonego Marii.za wikipedią.pl
-
Warszawianka
Warszawianka zawiera komentarz powstania listopadowego. Wyspiański nawiązał do pieśni Kazimierza Delavigne Warszawianka. Motywy tej pieśni, a zwłaszcza powtarzające się słowa: Oto dziś dzień krwi i chwały […] dziś twój triumf albo zgon odgrywają ważną rolę w dramacie, pogłębiają nastrój niewiary będącej udziałem zgromadzonych generałów i arystokratycznych przywódców powstania, rozprawiających o tajemniczym losie o niepoznawalnych siłach, które rządzą człowiekiem i historią.
Oprawa miękka, lekkie przytarcia i przykurzenia. -
-
-
Warszawie wolność
„”Około godz. 15 do południowego skraju Warszawy podeszła cała dywizja prowadzona przez awangardę – 8 pułk piechoty. Miasto było puste, 7 pułk dotarł do Placu Trzech Krzyży, a pozostałe pułki do placu Zbawiciela, gdzie chorąży Romuald Miszkins z 3 pułku artylerii lekkie zatknął na kościele biało-czerwony sztandar. Na nocleg 7 i 8 pułk ześrodkowały się na Wierzbnie, a 9 pułk piechoty z 3 pułkiem artylerii na Ksawerowie. Niektóre pododdziały likwidowały drobne grupy nieprzyjaciela które ukrywały się jeszcze w ruinach miasta.””
Zadarcia i zagniecenia okładek i rogów. Okładka miękka.
-
Warszawscy „Pomazańcy” – ze wspomnień okupacyjnych
Historia małego wycinka specyficznej formy walki z okupantem, jak związane z pomnikami Warszawy napisy i utwory satyryczne, oparta na znanych autorowi autentycznych wydarzeniach i postaciach dwóch chłopców: Mariana Kamińskiego „”Kapucyna”” i Edka Pomazańca.
Okładka miękka, typowe przykurzenia i otarcia. -
Warszawscy „Pustelnicy” i „Bywalscy”. (2 tomy)
Tom 1 – Felietoniści i kronikarze 1818-1899.Tom 2 – Felietoniści i kronikarze 1900-1939.Oba tomy bez obwolut. Oba ze śladami na okładce po zawilgoceniu. Blok suchy i i bez żadnych śladów po wilgoci. Okładka twarda w płótnie.
-
Warszawska „Cyganeria” malarska
Oprawa twarda w materiale, przykurzenia. Kartki pożółkłe. Wydanie I. Nakład 3000+204 egz. Tom VIII serii pt. Źródła do dzejów sztuki polskiej
-
Warszawska Akademia Medyczna. History. The Present Day.
Zadarcia i zagniecenia obwoluty. Okładka twarda w płótnie + obwoluta.
-
Warszawska batalia o Nową Sztukę („Wędrowiec” 1984-1987)
Zadarcia i zagniecenia obwoluty. Okładka twarda w płótnie + obwoluta.
-
Warszawska Jesień
Program festiwalu i imprez towarzyszących.
Zadarcia i zagniecenia okładek i rogów. Okładka miękka. -