-
-
Ponad śnieg bielszym się stanę; Uciekła mi przepióreczka
Przekurzenia, obtarcia rantów okładek i rogów.
-
Popiół i diament
Okładka miękka pożółkła, rogi lekko zagięte, przykurzenia.
Wydanie pierwsze -
Popiół i diament
Okładka miękka wytarta, rogi lekko zagięte, przykurzenia.
Pieczątki imienne, zaznaczenia fragmentów tekstu -
Popiół i diament
Okładka miękka pożółkła i uszkodzona na grzbiecie, rogi lekko zagięte, przykurzenia.
-
Popis
Niewielkie ślady użytkowania.
,,Zbiór stu dwóch obrazków z życia. Dotykają one trudnej przeszłości, wojennej i powojennej, Obnażają absurdy przeszłe i współczesne. Piętnują przywary i głupotę ludzką. Bywają przesycone subtelną erotyką. Skrzą dowcipem."
-
-
Porozmawiaj ze mną
Kontynuacja powieści ,,Moje córki krowy”. Opowieść o czasie, o rodzinie, o relacjach.
-
Portret królowej
Obtarcia, zadarcia obwoluty, przykurzenia.
,,Osią fabularną powieści uczynił pisarz spór wokół królowej Jadwigi. Z jednej strony – mit świętości: łagodność, dobroć, asceza, mądrość płynąca z chrześcijańskiej pokory i wyrzeczeń. Z drugiej – Jadwiga jako młoda kobieta z krwi i kości: namiętna, gwałtowna, kapryśna, żądna uciech, walcząca o prawo do szczęścia pojętego w sposób najzupełniej ziemski."
-
-
-
-
-
-
Pościg
Okładka miękka powycierana, rogi lekko pozaginane, grzbiet zagięty.
Kolejna typowa powieść spod znaku Lassoty. Ukryty przez lata zbrodniarz hitlerowski, bojąc się demaskacji zaczyna zabijać. Uważajcie więc na miłych sympatycznych dziadków bo może za pazuchą jest jeszcze granat z dawnych lat. -
-
-
Postmoderniści
Oprawa twarda. Autograf autora. Pierwsza dojrzała postmodernistyczna pozycja w literaturze polskiej. Postmodernizm autora jest rozumiany jako skutek wpływu na literaturę twórczości „”nowoczesnej”” eksperymentalnych dzieł.
-
Postscriptum
Okładka miękka powycierana, wymaga podklejenia, rogi lekko zagięte.
Z okładki:
Wstrząsający, syntetyczny zapis psychologii stosunków polsko-żydowskich. Dramatyczne losy cudem uratowanej z getta Żydówki, poszukiwanie przez nią własnej tożsamości i narastający konflikt z przybranym ojcem. Wszystko to na tle szerokiej panoramy; widzimy więc getto, okupacyjną rzeczywistość, wojenną tułaczkę, pogrom kielecki, marzec 1968 roku. Powieść napisana jest w konwencji dziennikarskiej relacji, na którą składają się urywki nagranych rozmów, listów, intymnych wspomnień i pamiętników. -
Postscriptum
Okładka miękka, rogi lekko zagięte, przykurzenia.
Anna Łazarska, słynna skrzypaczka, w tajemnicy przed ojcem – Witoldem Łazarskim, otwiera szufladę jego biurka. Znajduje dziennik. Dowiaduje się z niego, że nie jest osobą, za którą się przez lata uważała – Polką, córką prawnika. Witold Łazarski znalazł ją pod murem getta, przygarnął i otoczył opieką. Informacje zawarte w dzienniku wywołują w niej szok. Postanawia uciec od człowieka, którego przez lata miała za ojca, i od znanej sobie rzeczywistości – aby znaleźć odpowiedź na pytanie, kim jest naprawdę. Przeszłość Anny bezlitośnie wkracza w jej życie w osobach siostry i dziadka. Którą tożsamość Anna ostatecznie uzna za swoją?