-
-
Gra w Yote
Obtarcia, zarysowania okładek.
,,Wyrzucony z Akademii Teatralnej student wpada w falę ostatniego w Polsce poboru. Przekorę artysty sąd wojskowy kwituje zesłaniem do kompanii karnej.''
-
-
-
-
-
Gra ze sztuką – O twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza
Okładka miękka z obwolutą. obwoluta powycierana, rogi lekko zagięte.
-
-
-
Graal. Tajemnice Marii Magdaleny.
Zarysowania, zadarcia okładek, przykurzenia.
,,Jean Markale w swej książce opowiada o źródłach legendy o św. Graalu i wywodzi je z trzech tradycji: gnostycznej, chrześcijańskiej i pogańskiej (opowieści o królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu) oraz przedstawia, w jaki sposób one ewoluowały na przestrzeni wieków i ulegały zniekształceniu. ''
-
-
-
-
Gracz
Obtarcia, zarysowania okładek.
,,To ostra satyra na jelcynowską Rosję lat dziewięćdziesiątych a zarazem powrót do popularnego, a ostatnio niesłusznie zapomnianego gatunku – powieści łotrzykowskiej."
-
-
Graduał karmelitański
Oprawa twarda w materiale z obwolutą, przykurzenia.
Z okładki:Graduał o. Stanisława ze Stolca, karmelity przebywającego przez kilkanaście lat w klasztorze krakowskim Na Piasku, jest godny uwagi z wielu względów. Jako dzieło sztuki zachwyca okazałą szatą graficzną. Jako użytkowa księga liturgiczno-muzyczna przekazuje tradycje krakowskiego klasztoru sięgające wieku XIV. Wreszcie zadziwia swymi rozmiarami. Przez wiele lat zajmował centralne miejsce w chórze w prezbiterium. Muzycznym wzbogaceniem śpiewów w nim zawartych były koncerty, arie i inne utwory wokalno-instrumentalne wykonywane przez kapelę uświetniającą przez blisko sto pięćdziesiąt lat nabożeństwa w kościele klasztornym.
Graduał ten jest dziełem unikalnym. Jest to ostatni tak wielki rękopis spisany na pergaminie. Ojciec Stanisław ukończył go w r. 1644. Cechą najbardziej rzucającą się w oczy jest zdobnictwo rękopisu. Niepowtarzalne bogactwo wątków malarskich, od barokowych bordiur, poprzez inicjały sięgające swą formą wzorów średniowiecznych i miniatury związane tematycznie z treścią księgi, do przedstawień legendarnych i zaczerpniętych z realiów życia współczesnego. Z bogactwa tematów wydawcy wybrali jeden gatunek – mianitury figuralne, które najpełniej oddają talent artystyczny konfratra karmelitów krakowskich – o. Stanisława ze Stolca.
Realia polskie można również znaleźć w muzyce: oto Credo na Boże Narodzenie, w którego melodię wpleciono najpopularniejsze kolędy z rozpoczynającym utwór „”Anioł pasterzom mówił””. Credona Wielkanoc opiera się natomiast na najstarszych pieśniach o Zmartwychwstaniu Pańskim. Nie znamy autorów tych kompozycji, nie wiadomo nawet, z jakiego wyszły środowiska. Są jednak wzruszającym świadectwem przenikania elementów narodowych do monodii liturgicznej
-
-
Graff. Jestem stad.
Zadarcia i zagniecenia okładek i rogów.
Wywiad-rzeka z Agnieszką Graff. Feministką."
-
Graficzny rozwój litery
Oprawa twarda w materiale z obwolutą. Obwoluta powycierana i uszkodzona, przykurzenia.
-